Umysł człowieka porównać możemy z
komputerową aplikacją, a nawet systemem operacyjnym. Manipulację z
działaniem hakerów.
Wyobraź sobie, że chcesz przekonać
drugą osobę do swoich racji, chcesz, żeby słuchała Twoich
argumentów, które namówią ją do połknięcia haczyka. Od czego
zaczniesz? Od opowiadania o jej cechach, korzyściach ze skorzystania
z Twojego pomysłu, a może z manipulacji? Od układu słów dany
sposób, który pomoże nam zbudować pewien jasny dla umysłu
komunikat?
Nie! Powinniśmy zacząć od czegoś
innego. Wyobraź sobie, że sprzedajesz swój pomysł w gazecie, jako
ogłoszenie, jeśli chcemy, żeby nasze ogłoszenie było skuteczne
powinniśmy poczuć się jak adresat. Wyobraź sobie te strony z
setkami ogłoszeń, dlaczego miałby wybrać właśnie Twoje?
Mało kto czyta wszystkie ogłoszenia,
być może wśród ominiętych znajdzie się Twoje, jest to bardzo
prawdopodobne. Potencjalny adresat wybiera najczęściej, albo jedno
z najbardziej „jaskrawych”, lub jedno z pierwszych. Musisz
postarać się, żeby nie zostało pominięte, albo zapewniając mu
pierwsze miejsca, albo w inny sposób pomóc mu przyciągać uwagę.
W celowaniu w pierwsze miejsca najlepsi są pozycjonerzy stron
internetowych, w przyciąganiu uwagi do tekstu są to „copywriterzy”.
Najlepsi jednak są copywriterzy tabloidów oraz specjaliści od
marketingu bezpośredniego. Od nich powinniśmy się uczyć.
Zabawmy się teraz w copywritera
piszącego ogłoszenie lub tekst reklamowy. Przekonywanie człowieka,
żeby zmienił swoje myślenie, zachowanie jest bardzo podobne
namawianiu do zmiany auta lub używania leczniczej pościeli.
Zaczynamy od obrazu i etapów procesu
manipulacyjnego, jest to 5 kroków.
- Przyciągnij, złap i zatrzymaj uwagę adresata.
- Rozbudź jego wyobraźnię i pokieruj tematem fantazji i wyobrażeń, aby myśli pobiegły z góry wybranym przez Ciebie torem i zaczęły wywoływać korzystne dla Ciebie emocje, czyli pragnienie i chęć, a podświadomie decyzja została podjęta.
- Dostarcz racjonalnych uzasadnień dla tej decyzji
- Powiedz, co chcesz, żeby zrobił.
- Maksymalnie ułatw mu działanie.

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz