wtorek, 10 kwietnia 2012

Jak pisać podświadome neuro-ogłoszenie


Umysł człowieka porównać możemy z komputerową aplikacją, a nawet systemem operacyjnym. Manipulację z działaniem hakerów.
Wyobraź sobie, że chcesz przekonać drugą osobę do swoich racji, chcesz, żeby słuchała Twoich argumentów, które namówią ją do połknięcia haczyka. Od czego zaczniesz? Od opowiadania o jej cechach, korzyściach ze skorzystania z Twojego pomysłu, a może z manipulacji? Od układu słów dany sposób, który pomoże nam zbudować pewien jasny dla umysłu komunikat?
Nie! Powinniśmy zacząć od czegoś innego. Wyobraź sobie, że sprzedajesz swój pomysł w gazecie, jako ogłoszenie, jeśli chcemy, żeby nasze ogłoszenie było skuteczne powinniśmy poczuć się jak adresat. Wyobraź sobie te strony z setkami ogłoszeń, dlaczego miałby wybrać właśnie Twoje?
Mało kto czyta wszystkie ogłoszenia, być może wśród ominiętych znajdzie się Twoje, jest to bardzo prawdopodobne. Potencjalny adresat wybiera najczęściej, albo jedno z najbardziej „jaskrawych”, lub jedno z pierwszych. Musisz postarać się, żeby nie zostało pominięte, albo zapewniając mu pierwsze miejsca, albo w inny sposób pomóc mu przyciągać uwagę. W celowaniu w pierwsze miejsca najlepsi są pozycjonerzy stron internetowych, w przyciąganiu uwagi do tekstu są to „copywriterzy”. Najlepsi jednak są copywriterzy tabloidów oraz specjaliści od marketingu bezpośredniego. Od nich powinniśmy się uczyć.
Zabawmy się teraz w copywritera piszącego ogłoszenie lub tekst reklamowy. Przekonywanie człowieka, żeby zmienił swoje myślenie, zachowanie jest bardzo podobne namawianiu do zmiany auta lub używania leczniczej pościeli.
Zaczynamy od obrazu i etapów procesu manipulacyjnego, jest to 5 kroków.
  1. Przyciągnij, złap i zatrzymaj uwagę adresata.
  2. Rozbudź jego wyobraźnię i pokieruj tematem fantazji i wyobrażeń, aby myśli pobiegły z góry wybranym przez Ciebie torem i zaczęły wywoływać korzystne dla Ciebie emocje, czyli pragnienie i chęć, a podświadomie decyzja została podjęta.
  3. Dostarcz racjonalnych uzasadnień dla tej decyzji
  4. Powiedz, co chcesz, żeby zrobił.
  5. Maksymalnie ułatw mu działanie.

    poradnik nlp

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz