środa, 11 kwietnia 2012

Przyciąganie i pożeranie uwagi


Powinniśmy zrobić to dokładnie jak copywriterzy w brukowcach i spece od marketingu.
Używając percepcji, spostrzegawczości i wiedzy psychologicznej:
  1. Najszybciej zauważamy elementy „jaskrawe”.
    Nie bez powodu marketingowcy twierdzą „wyróżniaj się, albo giń” Jeśli Twoja oferta nie jest wyszczególniona na tle innych to zostanie pominięta, a Twój pomysł lub produkt również zostanie pominięty.
  2. Naszą uwagę najlepiej przyciąga zmiana i ruch.
Zauważ, ze odruchowo poświęcasz uwagę w kierunku ruchomych czy jaskrawych elementów. Twoją uwagę przyciągają zmiany mocy światła czy zatrzymanie ruchu. Gdy obraz przestaje się zmieniać przestajesz poświęcać mu uwagę. Nazywa się to habituacją, mieszkańcy terenów blisko lotnisk przestają odczuwać hałas, który wydaja samoloty. Słowa tworzą w naszej głowie obrazy. Błyskający, lub wyświetlający się nierównomiernie obraz na wyświetlaczu się porusza, dlatego przyciąga naszą uwagę.
    1. Nie umiemy opierać się ciekawości, pozwalamy się prowokować.
„Jeśli masz chociaż trochę przyzwoitości lub moralności i wydaje Ci się, że kierujesz się wolną wolą, to właśnie powinieneś przestać to czytać. Zamknij tę stronę i nigdy więcej na nią nie wchodź!
Człowiek inteligentny wie, że czasem lepiej wiedzieć troche mniej, albo nie wiedzieć wcale.”
Nasz umysł w tym momencie sam reaguje „nie wyłącze!” „nie będziesz mi rozkazywał”
O to właśnie chodziło autorowi.
      1. Udowodniono, że pytania i tytuły zaczynające się od „jak”, „dlaczego”, „Ty, Twój, Twoje” oraz „za darmo” najlepiej przyciągają uwagę.
      2. Tematem, który wszystkich interesuje mimowolnie najbardziej jest on, jego sprawy oraz JEGO problemy. Mów o nim i wszystkim co dotyczy jego, sprawdź jak przyciągniesz jego uwagę.
Oczywiście nie zawsze kroki muszą wyglądać jak wyżej, jednak ta kolejność może być bardzo skuteczna.
Na dziś wystarczy, zajrzyj tu jutro, a Twoja instrukcja włamywania się w ludzki umysł nazwana poradnik nlp będzie zawierała kolejne kroki.


poradnik nlp

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz