czwartek, 12 kwietnia 2012

Jak wywierać wpływ


Przyłóżmy się do tego jak została pochwycona Twoja uwaga „jak wywierać wpływ”. Tytuł
lub nagłówek jest ogłoszeniem reklamowym dla Twoich pomysłów. Przyciąga i zatrzymuje uwagę. Na moment, który wystarczy, żeby zacząć proces „trzymania uwagi” do następnego słowa, zdania. Co Cię zainteresowało? Ciężko powiedzieć czy było to „wywieranie wpływu”, a może słowo „jak”, które jest wg marketingowców słowem „cud”. Istnieje kilka takich słów i udowodniono, że zwiększają zwracanie uwagi. Następnym zjawiskiem, które tu pomogło jest wasza ciekawość . Jest bardzo silnym zjawiskiem, często decydującym za nas. Spróbuj sobie przypomnieć czy kiedykolwiek zrobiłeś coś dziwnego tylko, żeby zaspokoić ciekawość. Można ją włączyć na wiele sposobów np. „jak”, „dlaczego”, „tajne”, „niespotykane”. To włącza ciekawość na tyle, żeby mieć Twoja uwagę tak długo, iż można rozpocząć proces „zatrzymywania” uwagi. Wcześniej wspominaliśmy o mówieniu o Tobie, również w tym przypadku zadziałało, złapano Twoją uwagę. Temat interesuje bardzo dużą ilość ludzi, odwołanie do wyobrażeń o Tobie, przyzwoitości. Dużo, a nawet większość ludzi uważa się za takich, więc Ty chyba nie jesteś wyjątkiem. W NLP nazywa się to „pacingiem obrazu siebie”. Również trochę pochlebstw daje bardzo dobre rezultaty. Jako osoba inteligentna zgodzisz się ze mną, tak? Kiedy słyszymy lub czytamy o sobie, automatycznie zwracamy na ten fragment więcej uwagi.

Zróbmy pewne ćwiczenie:
Poprośmy jakąś osobę, żeby napisała na kartce co o nas myśli, po czym niech zamknie kartkę tak, abyśmy nie mogli tego odczytać. Połóżmy kartkę przed sobą i sprawdźmy jak ciężko byłoby nam tego nie przeczytać. Zauważ jak dużo wysiłku włożymy, żeby o tym nie myśleć.

Bardzo często popełniany przez ludzi w prezentacjach handlowych błędem jest zaczynanie od zachwalania produktów lub usług, osobach, które go sprzedają. Mówienie i zachwalanie siebie też nie jest dobre. Może to zaboleć, ale wcale nie obchodzisz przyszłego klienta Ty i Twój produkt. Mówmy mu o wszystkim co dotyczy jego samego. Powiedz co Ty lub Twoje usługi możecie zrobić dla niego dobrego, jak jesteście dla niego korzystni, w ten sposób poświęci Ci uwagę. Cały czas musisz ją podtrzymywać. Masy mądrych i mocnych argumentów nie przekonują adresata ponieważ do niego ni docierają. Poświęcał uwagę czemuś innemu i po prostu nie słuchał kiedy mu te argumenty przedstawiano. Następny odcinek Poradnik nlp już jutro.

poradnik nlp

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz