czwartek, 5 kwietnia 2012

Manipulacja w sprzedaży, marketingu, prezentacji


Wiedziałeś, że masz nie tylko jeden mózg?
Nie masz ich też dwóch, a trzy, trzy mózgi w jednej głowie:
Mózg właściwy odpowiada za trawienie, oddychanie, chodzenie, automatykę.
Śródmózgowie pozwala Ci czuć, odczuwać, wpływa na emocje, pomaga zmusić Cię do zakupu, uczucia pożądania czy pragnienia czegokolwiek.
Jest jeszcze kora mózgowa, dzięki niej czytamy, mówimy, planujemy, odpowiada za nasz rozsądek.

Teraz podzielmy nasz mózg na dwie półkule, różnią się, pod względem działania i spełnianych funkcji:

Lewa półkula zarządza naszą logiką, szczegółami, dzięki niej rozumiemy matematykę, myślimy czy potrafimy pisać. Również ona pomaga nam odbierać reklamy, wytwarzać opór, jest nieufna, przeszkadza nam kupować produkty lub usługi.

Prawa pozwala nam tworzyć obrazy, historie, odróżniać kształty, muzykę, lub sztukę. Jest ona odpowiedzialna za wyobraźnię, pomaga nam „chcieć” produktów, usług, doświadczeń.

Prawa półkula jest umysłem podświadomym, wywołuje emocje, które zmieniają nasze zachowanie.
Chcąc dobrze zaprezentować nasz pomysł lub produkt musimy wcześniej zamieścić w głowie potencjalnego nabywcy pewne emocje, są nimi obrazy, dialogi, myśli, które pomogą klientowi „chcieć”. W tym samym czasie musisz postarać się o wykluczenie „zapory” oraz zdobycie świadomego umysłu do chęci sfinalizowania transakcji. Jest to wbrew pozorom bardzo łatwe ponieważ jeśli bardzo czegoś chcemy to nasz rozsądek satysfakcjonują najsłabsze argumenty „za”.
Czytając dalej ten poradnik NLP dowiesz się jak skutecznie do tego doprowadzić.



poradnik nlp

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz